torsdag 5 april 2012

Hemligt garnbyte

Jag ska vara med i ett hemligt garnbyte på en sida på facebook som heter virkamera. Ska bli kul! Jag ska svara på en del frågor så jag lägger upp de och svaren här. =)

Vilken är din favoritfärg?

rosa

Vilken garnkvalitet gillar du bäst? (DVS om du gillar ull, akryl, bomull, eller blandningar på akryl/bomull osv)

merinoull / alpacka

Vilket garnmärke är din favorit? (Ex Tilda, Freja, Ice osv)

drops

Har du någon favoritvirknål? Vilken sort är det?

köper första bästa, så nej

Vad virkar du helst en skön fredagskväll?

allt ifrån bebiskläder / filtar till sjalar och handledsvärmare

Vad är din favoritgrej att virka? (Ex sjalar, amigurumis, koftar, mössor osv)

se förra svaret...

Håller du på med annat förutom virkningen på din fritid?

läser otroligt mycket böcker (eller gjorde innan jag blev helt såld på virkningen... ;))

Finns det något sorts hantverk du önskar vilja göra någon gång? (Ex sticka, pärla, hålla på med lera, ljusstöpning, måla/teckna osv)

lära mig att sticka. annars är jag pysslig av mig så gillar alla sorts hantverk som tex teckning, göra smycken eller bakning där man kan göra snygga tårtor eller cupcake tex

Prenumererar du på någon tidning, i så fall vilken?

nej, men får hem tidning från amnesty och mhf (motormännens helnykterhets förbund - och, nej, jag är inte nykterist utan är stödmedlem)

Vilken är din favoritgenre på böcker?

Slukar allt i bokväg men det har nog främst blivit deckare senaste tiden. Annars gillar jag de som är baserade på sanna historier

Har du några andra intressen förutom skapandet?

läsa, matlagning, bakning, min katter, äta ute, gott vin, resa

Har du några husdjur?

två svarta katter som kommer från en kattsamlare. De var helt förvildade när jag fick dem men är idag otroligt gosiga

Vad är ditt favoritsnack medan du virkar eller gör andra hantverk?

lakrits i alla dess former

Har du någon favoritdryck?

rött vin, alkoholfritt är det te

Har du någon allergi?

massvis. Alltifrån pollen och djur till frukter och läkemedel

3 kommentarer:

  1. Vi båda har många intressen, dock har virkningen tagit överhand den senaste tiden. Din hemliga kompis har inte heller någon favorit virknål. Detta kommer bli så kul! Hoppas du kommer gilla vad som ligger i paktetet :)

    SvaraRadera
  2. En liten frågeligfråga...
    ... är du nickelallergiker?

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul! Hade missat att detta kommit igång! =) Spännande! Ja, jag är nickelallergiker.. =/ Men inte så farligt mycket iaf.. =)

    SvaraRadera